Thuiswerkplek

Thuiswerkplek

Corona, we worstelen er al een tijd mee. Een pittige tijd, maar zoals Winston Churchill ooit zei: “Never waste a good crisis.” Het is ook een leerzame tijd. Een tijd vol met nieuwe ontwikkelingen. Een van die dingen is dat we meer dan ooit thuiswerken.


Door de pandemie zaten we ineens allemaal thuis. Met enige creativiteit hebben we goed kunnen werken. Eettafels werden bureaus, slaapkamers kantoren, keukens kantines. Maar nu corona min of meer gewoon is geworden  gaan we niet met z’n allen terug naar kantoor. Thuiswerken beviel eigenlijk wel. Uit onderzoek van de Rabobank blijkt dat werknemers 35 procent van hun tijd thuis blijft werken. Een fors getal.

Hou je werknemers gezond

Thuiswerken schept nieuwe uitdagingen. Hoe communiceren we, hoe blijven we werknemers betrokken houden bij het werk en misschien wel het allerbelangrijkst, hoe zorgen we ervoor dat werknemers thuis ook gezond blijven? Een van die dingen die ervoor zorgen dat werknemers gezond en vitaal blijven is het inrichten van een goede werkplek thuis.

Wat kan een werknemer doen?

Werknemers spelen daar zelf een grote rol in. Randstad geeft een aantal tips om je werkplek in te richten. Kies bijvoorbeeld een goede thuiswerkplek, houd rekening met het licht op je werkplek thuis, zorg voor een goed bureau in je thuiskantoor, zet je bureau goed neer op je thuiswerkplek, stel de bureaustoel in je thuiskantoor goed af, stel je werkmateriaal goed in en ruim je werkplek op.

Als werkgever heb je daar een rol in. Sterker nog, je bent verplicht hierin bij te dragen. De wet is duidelijk: de werkgever moet elke arbeidsplaats in zijn arbobeleid betrekken, dus ook de thuiswerkplek.

Thuiswerkplek inrichten?

Maak een afspraak